Friday, July 8, 2011

ape yg aku rase sepanjang minggu ni.....ermm

kawan.....sahabat....rakan....teman.....ermm.....aku tak sure keempat-empat terms ni, mempunyai maksud yg sama atau tidak....apa yg aku pasti, bg diri aku sendiri, kawan dan teman mempunyai definisi yg berbeza...(tu bg aku la....masing-masing ada pendapat sendiri ann....)



Kawan......kita senang mencipta kawan....ke mana saje pun kita pergi, benua mane pun kita tercampak, kita akan dapat kawan....jalinan yg wujud bila kita mula berinteraksi dgn org baru...tu kawan.....jalinan luaran yg membolehkan kita berckp, berbual, berkongsi pengalaman, berlagak, tunjuk bagus, mengumpat....tu semua aktiviti yg kita lakukan dgn insan bergelar kawan....dengan insan yg bergelar kawan jgk, kita akan tega untuk melukakan hati kwn itu sendiri dlm kita sedar atau tidak....kalau sedar pun, "kawan" akan tetap melukakan hati kita...akan tetap menghancurkan hati kita...akan tetap "mengkhianati" kita.....tu yg aku alami dengan insan bergelar "kawan"......mudah untuk melukakan insan diluar pertalian darah dengan disengajakan....aku sendiri tersentuh bila org yg aku rapat mudah untuk mengkhianati pertalian yg ada disebabkan oleh seorang lelaki mahupun berjumpa seorang lagi insan yg lebih hebat.....sanggup menjauhkan diri...sanggup meninggalkan teman yg sering ada disisi masa susah dan senang, masa duka dan tawa, masa kesunyian, masa memerlukan keseronokan........itu nilai seorang kawan.......kawan yang selama ini aku anggap teman......

erm.....Teman......aku juga mempunyai teman.....teman yg enggan mengkhianati...teman yg setia disisi...teman yg tak pernah mementingkan diri.....teman yg snggup bersusah , sanggup merasa pahit, sanggup menelan luka yg dialami oleh insan yg tiada pertalian darah dgnnya.......aku berterima kasih kerana masih dikurniakan insan-insan bergelar "teman" dalam saat aku merasa "kenikmatan" dikhianati oleh insan bergelar kawan......aku bersyukur mempunyai insan-insan yg masih menghargai nilai seorang rakan tanpa ada entiti2 yg dapat menghalang mereka berbuat demikian......terima kasih teman.....terima kasih kerana mampu untuk membuktikan kepada aku yg di dunia ini, aku tidak berkeseorangan.....terima kasih kerana mengajar aku untuk mentafsirkan perasaan dikhianati itu dengan perasaan-perasaan indah yg laen....aku bangkit kerana kamu...aku kuat demi kamu...aku akan terus melangkah demi kamuuuu........


luv kamuu (teman) sgt3.......



p/s : thx kerana memberi aku kekuatan menghadapi perkara besar yg bakal aku hadapi nnti....aku kuat kerana insan disekeliling aku.......hopefully semua akan berjalan lancar berkat doa kalian.... :)

0 comments:

Post a Comment