Saturday, March 12, 2011

erm..aktiviti di pagi yang hening

lepas solat kul 6.45 pagi, aku tergerak hati untuk memulakan reading aku kt blog sorang cikgu ni...berbekalkan beberapa coklat TOBLERONE yg aku dpt free kelmarin daripada Mr. Farid Firdaus Abdul Mansur, aku memulakan membaca "Life through My Eyes".....





Blog ini aku kene study utk buat my 3rd lyric......lyric ni aku kene buat sbb utk dijadikan penghargaan kot (aku pun x tau nk guna istilah ape) utk cikgu ni yg akan dijadikan satu icon utk Hari Guru tahun ni.....blog dia dlm English...nasib baik penggunaan grammer dia tak sehebat john travolta punya sajak.....so aku bleh faham la sebijik2 yg dia tulis.....menarik sangat sbb di awal entry dia menceritakan pasal pengalaman dia mengajar math year 1 dia salah sebuah perkampungan di malaysia ni...(tgok bdk2 dia mcm org asli...ermm).....tp aku selutt kt cikgu ni sbb dia pandai mengaplikasikan alam sekitar dan bende2 di sekeliling dia dalam pembelajaran...so, bdk2 ni pun rase seronok la nk belajar.....dari kutip batu tepi sungai, sampai la main nenek-nenek si bongkok 3......semua dikaitkan dengan math.....(tang nenek bongkok 3 tu jgn terkejut kalau ader nenek yang boleh buat kamiran dan pembezaan nnti)......




dan ape yang aku kagum bile membaca, dia siap tulis kan beberapa surat untuk dirinya sendiri...surat tu just untuk remind diri dia ape yg perlu dan ape yg dia dh buat dlm alam pendidikan ni dan kata-kata semangat untuk dirinya dlm menempuh ape saje dugaan yang mendatang........

hopefully aku berjaya  buat lyric pasal mamat ni...agak mencabar gak la sbb previous lyric aku semua ayat syahdu syahdan pak hamdan nye....lyric stok2 rock jiwang 2020 kang.....chaiyok2!!!........ermmm......tp byk jgk yg aku pelajari dari mamat ni....ermmm....so, aku akan terus membaca dan terus membaca blog dia utk bekalan aku mengajar student aku nnti supaya aku lebih kreatiif, inovatif, dan aktif.....huaaa........(layan lagu Hanyut- Faizal Tahir............tetibe je.....)


p/s : lagu ini tiada kaitan langsung dgn mamat cemerlang ni yer........

bersiap utk berjuang....(tution @lavender, im comingggg!!.............)

0 comments:

Post a Comment