Wednesday, March 9, 2011

kelas math form 2

ermm....baru balik dari ngajo bdk tution kt Panchor.....subjek kegemaran aku, Math......huhuh...tp mase degree dulu, aku siap mintak pengecualian lg subjek Calculus....1st sbb aku dh blajo time diploma aritu, 2nd sebab aku geli tengok cacing yg banyak2 tu especially bab pengamiran....kelas plak mcm tin sardin...penuh yg amat.....bile permohonan pengecualian Calculus diluluskan oleh pihak fakulti, aku rase mcm nk buat kenduri 3 hari 3 mlm je,.....punya la happy sbb tak payah berhimpit dlm kelas a.k.a tin sardin tu (tanya pojie kalau tak caye.......kan pojie kan kan kan...), dan tak perlu lg bawak buku calculus yg mcm kitab peradapan dunia ...huhhh


so, arini masuk bab algebraic expression II...huhu....subjek feveret ni......dh start last week so far, bdk ok.....mlm ni masuk sub topik simplify dgn evaluate........ermmm......simplify senang je....bg 1 expression, then susun ikut unknown, then selesaikan yg mane perlu selesaikan.......bg 10 soklan.... tu pun mkn sengah jam nk settle.....aku pun tak tahu nape mlm ni bdk2 ni blurr.......dh terang byk kali, pun buat silap lagi.....bile tanya semua faham......huhu......aku ader gak pandang sorang budak laki ni......keje dia asyik memandang aku jee...seram gak tgok cara dia pandang.......bile tanya ader soklan, siap buat muka daring kt aku.....adoiii...kuatkan la imann.......



gambar hiasan
then aku proceed subtopic evaluate plak....pun same gak mcm td..... boleh buat, tp bile semak jawapn, ntah rumus ape diaorg guna, byk silappp......cmne ek aku nk ajar lg......so, aku memperlahan kan gear pengajaran aku....maybe aku terlalu cpt sgt kot.......keluar la words keramat aku......'SAYANG'. 'INTAN PAYUNG', ' EMAS BELIAN', 'BIJIH TIMAH'.......ermmm...takpe...belai2 bdk2 ni dulu....aku faham sgt la bdk lelaki zaman skng, tak puas bermanja dgn mak bapak......so, time ni la diaorg pk diaorg nk perhatian......dalam hati aku, kalau lepas aku belai2 ni pun  x mkn saman, tunggu la next cara aku guna pasni.......sabar sue...sabar.......dan sbb aku minat mengajar lah, aku bleh tahan dengan situasi mcm ni.......aku dibayar gaji utk diaorg faham......so, buat jela ape yg sepatutnya even terpakse buat kelas tak berbayar sekali pun......mcm sorang bdk nama AZIM ni......thn lepas mase exam dpt 10%...huhu...terkezuit den.....tp alhamdulillah, lepas tution ni, test aritu dia dpt 92%......happy gile aku........yess!!!!



so, utk buat korang lg faham,  hangpa buat latihan yg berduyun ni......
next week aku buat test!!!!......

2 comments:

Linda Musa said...

mcm tue la perasaan cikgu kita time ngaja x paham2 kan...tetiba teringat kat prof sazali...huhu...

aku... said...

huhu...prof sazali is the best prof we had...sanggup buat extra kelas dlm bilik executive dia tu....tp kene repeat gak...hua hua hua.....miss that moment (not the repeat time)...rindu nk dengar dia bercerita...dia melawak...dia perli tak hingat...dan yg paling i rindu mase dia bergaduh dgn si SAM tu...macam bapak dgn anak rupanya....huhu

Post a Comment