Friday, March 25, 2011

erm....Jumaat.....5.14 petang.....25 Mac 2011

cuaca panas..............minggu lepas penuh hari-hari dengan hujan......dan minggu ini bertukar............

cuaca......perubahan cuaca juga sama dengan perasaan dan sikap manusia........ader hari rase indah sangat-sangat.......ader hari rasa bahagia sangat-sangat.......ader hari rase sunyi........ader hari rase keseorangan.........sikap?.......ader hari rase mcm nk sangat hiburkan orang.....ader hari rase nk buat org tersenyum......ader hari nk buat org ketawa........ader hari nk buat org berasa duka......ader hari nk buat orang rase tersiksa....ader hari nk buat org rase terluka.......perubahan sikap mcm jugak cuaca.....mcm mane kita ramal sekali pun, kadang-kadang bende tu tak seperti yang kita harapkan......dan kesan dari ape yang kita dh buat, selalunya kita akan sedar dan tersentak bile kita turut raser terluka dengan apa yang dah berlaku oleh perbuatan dan perubahan sikap kita..........perubahan yang tak kita duga..........

menyedari erti kehilangan tanpa pernah memiliki..........itu juga sifat manusia...........dan yang lebih menyedihkan lagi jika kita hanya tersedar yang kita telah memiliki selepas kita kehilangan........2 perkara yang aku rase cukup berbeza.....dan yang menyamakan kedua perasaan tersebut cuma 3 huruf yang jarang diaukui manusia...E.G.O............sama ada aku di tempat yang pertama atau kedua, tiada siapa yang mengetahui.......yang aku yakin, nikmat aku aku terima waktu ketika ini cuma sakit.......
..


aku perlu melangkah............jauh dari perasaan yang tak nyata.......jauh dari mimpi-mimpi indah yang aku penah angankan.............berpijak di bumi yang nyata dan menyedari bahawa perasaan indah itu gagal untuk mengagahkan aku terus melakar pelangi indah dikemarau ini....... 







dan di kala ini aku amat merindui seseorang..........orang yang tak pernah aku miliki.........


huhh.....


7 comments:

Linda Musa said...

sue, kita sedih kalau x dapat apa yang kita nak...tapi sebalik kesedihan tue sebenarnya banyak hikmah yang tersembunyi...hakikatnya, kita akan dapat lebih baik dari ape yg x dapat kita miliki...yakin dengan itu :)

Suhainiza Bari said...

thx linda....sedang berusaha ke arah itu....yup.....hopefully keyakinan tu dpt pimpin sy utk teruskan jalan ni......erm...

Anonymous said...

cikgu, melankolik nyer cite. knp ending jadi sour???

Anonymous said...

melankolik adalah penghidupan....juga satu pilihan...terpaksa atau rela...harus jugak tempuh jika itu bisa buat hidup akan lebih bahagia even hakikatnya ia terluka..

Anonymous said...

cikgu, i thot u are very strong and cheerful,...xper once jatuh x semestinyer x bangun balik. hey saya suka lagu rindu sentengah mati. :) melankolik is ok hehehe. i likeeeeeeeeee..

Anonymous said...

u didnt know me well... :'(

Anonymous said...

alalala..rileks la cikgu..xmau cedih-cedih, kita minum dulu. :P

Post a Comment