Tuesday, January 25, 2011

bukan senang nk senang.....

ermm...arini....tugas utama yg aku kene buat adalah carik kedai yg boleh buat rubber stamp dlm mase sejam, then aku harus bwk cop tu gi bukak company accnt ....huhu...mesti korang tertanya-tanya company ape yg aku sedang bukak ni.....ekceli, bkn idea brilliant aku bukak company ni, tp ni adalah daya pemikiran my beloved abg dan kakak angkat aku..(laki-bini...)....diaorg ni mmg super duper dlm arts.....yg sorang tu penggubah lagu, sorang lagi tu master in design....so, memandangkan aku kini bergelar seorg penganggur yg tak berpencen, diaorg dgn berbesar hati mengoffer aku utk join company arts diaorg ni......


         Pada 21 Jan 2011 (bersamaan hari Jumaat..harap-harap penuh berkat company kitaorg ni...), aku telah berjaya mendaftarkan company ni kt Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)...huhu...bangga gile bile kt surat pendaftaran tu ader nama aku....tak penah terpikir sejak azali pun aku bleh bukak company ni....nama company kitaorg amatla unik....kt nama tu ader nama kitaorg bertiga...huhu....nak tau? tunggguuuu....so, inilah sedikit sebanyak sejarah company kitaorg...hopefully, dengan berkat usaha kami bertiga nnti, perniagaan ini dapatlah berjalan dengan lancar hendakNya....aminnn...


so, tugasan selepas mendaftarkan company kt SSM, aku kene buat cop utk digunakan mase apply buku cek nanti.....gi la 1 kedai kt area Taipan Senawang tu, katanya boleh siap dlm masa sejam.....tibe kt sane, pakcik tu boleh ckp " Dek, mmg sini boleh buat cop, tp luse boleh siap sbb org yg buat cop tu demam arini"....ermm...dan-dan demam plak time nk guna cpt ni....huhu..so, dgn segala kudrat yg ader, aku pi merayau kat Ampangan last sekali kat bandar Seremban...aku call kawan2 aku, kol kerani sekolah semata-mata nk tanya mane kedai buat cop yg boleh siap sejam.....tp, ape punya direction diaorg bagi, aku langsung x paham, terus aku gagahkan jgk kaki tekan minyak dgn clutch redah bandar Seremban yg sesak tu...tawaf punya tawaf, finally terjumpe la satu kedai cop ni yang boleh siap dlm mase 15 minit...fuyooo...alhamdulillah, legaaaa....(tp, buat cop punye simple amoi tu charge smpai RM 38....adoii...nk kata kuar dakwat emas, xde la plak....nk guna cepat punya pasal, bayar jelaaa..)


so, last tugasan untuk hari ini, carik bank untk bukak company account.....disebabkan MIGRAIN nye pasal, aku balik umah dulu, rehat skejap, solat zuhur, then gerak ke Taipan Senawang...1st bank, aku gi RHB...huhu....tanya kt customer service tu, ape syarat nk bukak company accnt, dia ckp kene ade INTRODUCER...nk tau ape menatang tu? introducer tu kire mcm penjamin la...kene ader back-up sebuah company yg kukuh utk bukak account...mcm mengarut je.....aku bukan nk pinjam loan!!!..adoii.....so, aku pun mengangkat kaki blah dari situ untuk pergi jiran RHB iaitu, BANK RAKYAT plak.....yang ni lg best, guard tu bleh cakap, " Dek, bank rakyat ni tak bleh bukak company account..."...ermmm...hampa lgi.......then , aku tak larat sangat, aku terus balik umah....

balik umah je, aku terus online carik bank yang tak memerlukan INTRODUCER tu....call CIMB, kene ader...call Public Bank pun, kene gak ader menatang tu siap minima account 5K...adoii......surf punya surf, aku dapt jumpe bank yang tak memerlukan INTRODUCER...hehehe....nk tau bank ape?......huhu....last bank yg aku call, ialah EON BANK.....fuhhh.....legaaaa...alhamdulillah.........kurang sakit MIGRAIN aku tadi.......

huhu.....betullah orang cakap,
KEJAYAAN TAKKAN MANIS KALAU TIADA KEPAYAHAN
............

0 comments:

Post a Comment