Sunday, January 23, 2011

selagi belum tutup mata, keje..keje..keje......

assalammualaikum.....


huhu....kerje......bile dh keje, sibuk plak nk mintak cuti, tp bile dh cuti, sibuk plak nk keje.....mcm aku....taktau ape definisi yg paling tepat bg keadaan aku sekarang.....lepas je contract tiching aku abih bln 12 aritu, dgn officially nya aku menjadi penganggur terhormat....bayangkan hampir 2 bln lebih duk umah, tak keje....kalau toreh getah ni, rasenya dh kaya dh skng......ermmm....

ermm.....bkn senang menjadi bebanan keluarga ni....mase ader gaji dulu, skit pun tak ingat mase susah...ade duit, enjoy........enjoy, means takde la aku pi clubbing, shopping, dan sewaktu dgnnya.....lepas je dpt gaji, tolak hutang, insurans, bagi mak abah, lebeynya bkn aku nk sedekah kt ASB, tp aku pi tunaikan nafkah kt wayang, bilik melalak, pi berjalan.....tu je rasenya aktiviti wajib bg org single and available mcm aku ni......tak mcm kwn2 aku yg ader bf, bleh la pow nafkah kt bf masing2....tp aku ni, terpakse pow poket sendiri utk melepaskan ketensionan yg meluap.......utk kepuasan sendiri.....thats why, aku rajin berjalan....ader je program aku plan dgn kwn2 aku...pi air terjun la...BBQ la....lawat besfren kt zoo la, pi tgok sunset kt PD la....smpaikan kalau kwn2 aku mesti menunggu event seterusnya dr aku kalau nk berjalan, sbb bab2 berjalan ni, mmg aku exited dan bersungguh gile...bkn senang nk jadi seorg planner berfoya2 yg komited ni....tak sia2 datin suh aku jd ketua guru penasihat kelab pelancongan time keje dulu.... huhuh



so.....tu aktiviti time aku keje contract la....so skng...im JOBLESS......ape yg menguatkan aku, membuatkan hati aku agak tegar sedikit, percaya bahawa setiap insan, Tuhan dh tetapkan rezeki masing2....aku cuma perlu bersabar, berusaha dan tawakal supaya ader rezeki aku nnti.....wahai rakan2, especially dina, farah, yan dan geng senasib dgn kami,
PERJUANGAN HARUS DITERUSKAN....CHAIYOK2!!!!

0 comments:

Post a Comment