Friday, January 28, 2011

pergi nya seorang "SAHABAT"......

hari ini...tepat pukul 9.45 pagi, aku dikejutkan dengan satu berita yang amat mendukacitakan.....pihak sekolah SMK Seremban 2, call aku....berita yg disampaikan oleh abg hairi arini, amatlah menyedihkan selain berita dpt relief mase keje dulu.....

ROHAYATI BINTI NGAH......seorang SAHABAT yang tiada galang gantinya......arwah telah menyahut seruan Illahi pada pukul 1 pgi 27hb Jan 2011 di hospital K. Terengganu....arwah terlibat dalam satu kemalangan ngeri di kuala berang dalam perjalan utk pulang ke kampung kt K.terengganu....kereta yang dipandu suami arwah dipercayai terbabas utk mengalak lembu, dan melanggar lori yang dtg dari arah bertentangan serta berlanggar dgn kereta waja di belakang kereta arwah.....suami dan anak yg berusia setahun lebih kini berada dalam keadaan kritikal............

Arwah adalah seorang sahabat yang sangat baik...sepanjang mengenali arwah, arwah sentiasa berprasangka baik, apa yg dikatakan dan apa yg arwah lakukan tak ader yang menyakitkan hati...arwah sentiasa memberi kata semangat, berfikiran positif dan tak pernah berkira.....arwah seorang yang pemurah.....tak kedekut....tak pernah berpura-pura.....nmpak keikhlasan di wajah arwah bile kita berbual mengenai masalah dengan dia......



kepergian arwah amatlah dirasakan.....rase mcm kehilangan sgt2.....tak mampu diungkapkan dengan kata-kata apabila mendengar berita sedih tu....hingga sampai ke saat ini pun, aku masih lgi tidak percaya dengan apa yang berlaku...tp sebagai hambaNya, aku hanya mampu redha, pasrah.......
Kenangan bersama arwah, tidak akan kami lupakan......

 ....semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ROHAYATI BINTI NGAH....semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman

AL-FATIHAH....
Mati itu adalah ketentuan Allah SWT. Sudah suratan takdir yang tidak dapat diubah-ubah lagi. Allah SWT berfirman maksudnya:
“Apabila telah sampai ajal seseorang, maka sesaat pun tidak dapat ditangguhkan dan sesaat pun tidak dapat didahulukan”


(Surah Al-A’raf: 34)

5 comments:

neni izazi said...

erm...setiap kali ingt kat dia, Bie sedekah al-fatihah..mcm xlogik jer tp itulah kenyataan...
btw, nice blog la yang...

Suhainiza Binti Bari said...

yup....thts called "takdir" dear....

huhu..baru nk belajar buat....tak pro mcm u lgi....

hanyauntukblogaku said...

sabar dear..Allah dah tentukan yg terbaek buat hambaNya..Alfatihah buat arwah..
Utk su...tabahkan hati...rina tau su kuat...:)
kehilgn seorg shbt amat menyakiti...tp kita kena redha dgn ketentuanNya...b strong!!!!

Suhainiza Binti Bari said...

rena dear...thx alot eh....yup....kitaorg kt sini rasanya dh redha atas pemergian arwah...itu yg terbaik utk dia Allah dh tetapkan....kehilangan shabat memang amat menyakitkan especially jika sahabat tu ada kt sisi kita time susah dan senang, sahabat yg bleh terima kelebihan dan kekurangan diri kita tanpa sebarang kompromi pun....dan sue rase bertuah bile salah seorang dari sahabat sue tu adalah RENA....

hanyauntukblogaku said...

:) *terharu sgt...sgt hargai sue!!!
bgga bab ada shbt cam su :*

Post a Comment