Sunday, February 6, 2011

minggu yang kacau bilau.......

ermm...sori sangat.....baru hari ni rase nak tulis kt blog ni....minggu ni agak tension sikit.....dgn tution...carik keje...settle kan keje company skit....kisah kene kawen pakse lagi.....ermmm.....


so....alhamdulillah, aku rase aku dh berjaya settlekan satu persatu masalah aku......pasal tution, biase la..budak-budak dh nk start exam bulanan, so kene prepare soklan yg mencabar kt diaorg selain ngajar student-student aku yg agak slow skit.....takpe...tugas aku mmg untuk tolong diaorang pun....kesian kat diaorang...datang tution sebab nk dpt result bagus......itu tanggungjawab aku untuk tolong diaorang...the rest, keje Tuhan.....sebagai hamba, kene redha la dengan apa yg telah ditetapka olehNya...


 
keje....ermm...sampai sekarang, belum ader perkembangan.....masa nilah, aku rase menyesal sangat sebab tak kumpul duit banyak mase keje aritu.....kalau tak, aku tak rase suffer sangat skang.....nk kuar umah pun , kene pikir 10 kali....minyak...tol....mkn...minum....jajan...ermm....ermm...tengok jela sama ada aku boleh survive atau tak berbekalkan duit gaji tution yang aku terima RM450 aritu.....(macam tak boleh je....)...time ni kuar lagu Maher Zain-InsyaAllah......*dan-dan je......

Don’t despair n' never loose hope
Cos' Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insha Allah you’ll find your way


company.....so far, kitaorang berusaha untuk jayakan ape yang kitaorang plan sikit-sikit.....kayuh pelan-pelan, bak kata omputeh...selagi ader kekuatan abang Bob dan kak Ili yang bersemangat untuk jayakan company ni, aku akan berusaha untuk terus kuat untuk merealisasikan impian diaorang....(*time ni kuar pulak lagu Adira-Aku ada Kamu.......)...........

Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu


next......ermm...kisah kawen pakse..........tang ni aku rase shaking nk cite.....ermm.....yup...umo aku tahun ni masuk 27.....mak aku dah start menyuarakan keinginan dia untuk menerim
a orang baru dalam family aku....tp aku mane la prepare lagi.....keje pun xde, rupe pun lebih kurang....harta??? lappy khazanah negara ni la yang aku ader.....orang lelaki zaman sekarang, semua nk carik yang stok-stok ayu raudhah, tiz zaqiah, scha alyahya.....so, tinggallah orang yg macam aku ni hah.......(*nasib tak kuar lagu Waliband-Carik Jodoh...kalau tak, ader yg kene baling dengan senduk ajaib ni....{nmpak sangat tengah membloging kat dapur smabil masak.....huaa}).......makcik aku ckp ader orang menyuarakan niat untuk kenal dengan aku......mak plak cakap suh aku kenal-kenal dulu dengan mamat tu.....ermm....then plus, kalau mak setuju, dengan secara terpaksenya, aku pun kene setuju gak.....ape niiii??????...ingat ni cite Dilwale Durhania Ley Jeyangge *hentam sajalahh labuuu.....adoi...memang betul-betul ganggu ketenteraman jiwa ni.....memang aku berazam nak kawen tahun ni, tp takdela sedrastik ni.....perkataan PAKSE tu yang membuat aku seriau.....*macam tengok cite sundel bulong gitu.......memang betul orang cakap, restu orang tua lagi penting, tapi bagi aku tak semestinya aku kene ikut jodoh yang mak aku or sape-sape carikkan.....ni hati aku beb.....aku yang kene hidup dengan orang 'tu'......so, kesimpulannya, 'SAYA BANGKANG, YANG ARIF'.......aku menjalankan konfrontasi dengan mak aku......hehehe....so, kemarin......masalah ni dah settle selepas berlaku beberapa perkara yang aku tak bleh siarkan dalam blog ni atas faktor-faktor keselamatan.....hehehe......lega nooo...



kepada mak : bukan orang (aku) x nk nikah, kalau bleh biarla orang cari sumbody yang betul-betul boleh menerima kekurangan dan kelebihan anak mu ini tanpa sebarang konfrontasi....seseorang yang boleh bimbing anak mu ini dengan jalan yang sepatutnya...melindungi anakmu ini supaya anak mu ini berasa selamat.....mengasihi anak mu ini seperti mana kasihnya mak dan abah terhadap diri anakmu ini sejak orang keluar melihat dunia ni hingga kini......seseorang yang mampu memberikan cinta sepenuh hatinya tanpa sebarang pengaruh dari ape sudut sekali pun selain terzahir dari hatinya sendiri.........ermmm......




0 comments:

Post a Comment