Tuesday, February 22, 2011

kisah seorang penganggur : Aktiviti 3 : AnJakkaNN paRadiGmA.....wacaaaa!!



ERMMMM.......aku dh pun submit sentuhan pertama aku....lirik sulung.... abg bob ckp, lepas ni aku kene buat lg satu lirik dan kitaorg akan buat single dari lirik-lirik tu....so, project 1st kitaorg tu nnti akan terkandung sekali lagu-lagu ciptaan abg bob sndiri dengan abg bad.....nk ditambahkan menarik lagi, kesemua lagu-lagu dalam single ini adalah hasil karya insan-insan yang lahir pada 30 Mei.....tak sangka kitaorg berkongsi pada satu tarikh lahir yang sama.....dan abg bob sedang mengusahakan untuk mencari penyanyi yang juga lahir pada  30 Mei...Muah ha hah...menarikk!!!....so, kalau korang ader kawan-kawan atau korang sendiri yakin dapat menyanyi dengan baik dan tidak hanya mengejar gelamorr semata-mata (sebab company kitaorg ni based dari nilai moral yang sincere & humble yang tinggi)  , sila mesej kitaorg sepantas boleh ek.....ek.....ek


Berbalik pada lirik sentuhan pertama aku td....huhu...ntah kenapa aku rase nk buat lirik ni.......ermm........lirik yang mengisahkan dengan kecintaan seorang lelaki yang tulus  terhadap wanita yang ingin dimilikinya.....tetapi wanita tersebut gagal untuk membalas cinta sepertimana yang dia harapkan......ermm......ader kaitan dengan aku ke?.......biarlah cuma aku, dia dan Tuhan yang tahu..........so, kalau korang nk tahu hasilnya, nantikan kemunculan single sulung ArtBist Creative ini nnti......tungguuuuuuuuu.....



Dan.....aku baru je siapkan video klip yang teramat simple untuk lagu ciptaan Abg Bob dan Abg Bad....lagu yang mengisahkan tentang penderitaan, kesengsaraan dan keluhan jiwa kanak-kanak mangsa penculikan...lagu ni diilhamkan berikutan kes penculikan Sharlini beberapa tahun dulu....sampai sekarang Sharlini belum dapat ditemukan..... ermmm... agaknya sudah hampir tarikh luput nilai kemanusiaan yang Tuhan kurniakan kepada kita, sebagai khalifahnya..........dan untuk menghargai rakan-rakan yang berjaya memfolo blog aku, blog abg bob (http://khaizamkhalid.blogspot.com) , blog abg bad (http://adunmas.blogspot.com)  dan website ARTBIST CREATIVE (www.artbistcreative.com),
ni hadiah untuk korang........


6 comments:

Unknown said...

tgk d wat pgg pen pon dh kenal tgk ko sue..miahaha...

*neway sgt2 berbakat dlm bidang seni...sungguh berubah angin ek..

aku... said...

haha..tu gelang pusaka tu pojie....satu fakulti kenal dgn gelang emas zhulian tu....bukan berubah angin la, ni cuma sebahagian dr hobi dan minat jer...ko tak perasan ke bakat aku time berjoget boria time dinner kita dulu....?? tu salah satu cabang seni yang susah org nk tgok kt diri aku .....huhuhu...thx sbb komen..

Anonymous said...

Pulangkanlah Dia

Hilang sudah hilai tawa
Diragut rundung tangisan sendu
Ooo…

Dari jiwa kasih sayang
Bukan direntap erti terpisah…
Ooo…

Pulangkanlah dia ke pangkuan cinta
Agar airmata terhenti
Kembalikan dia ke dalam dakapan
Dirindui dan disayangi

Dia menangis siapa yang tahu
Dia meratap sendiri
Dia merintih tidakkah kau sayu
Dia merayu kasihan (kasih) mu…

aku... said...

GUD JOB ABG BOB & ABG BAD..!!!!...SUPERB LYRIC N MELODY....

Linda Musa said...

wishing u best of luck babe (:

aku... said...

linda dear.....thx.....best of luck to u too....almost done with ur MSc, rite?...huhu...so jealouss!!!

Post a Comment